Splitshopping

Ja vi var ju på en liten utflykt i gamla stan idag. Det var vackert och riktigt mysigt emellanåt. Shoppingen såg länge ut att stanna vid en pizzaslice men tre minuter innan vi skulle ta bussen tillbaka till hotellet fann jag denna fashionabla pjäs. En fullfjädrad Dolce&Gabbana bag som jag blev förälskad i vid första ögonkastet. Nu kan jag vara lycklig hela veckan lång. 
Det var discount på 50% sa de två representanterna i butiken. Sen kom det fram att jag hade för avsikt att införskaffa min förföriska lyxpjäs med hjälp av ett kreditkort, vilket innebar att jag endast fick 40%. 
Det var bara att inse att på vissa platser runt om i världen är cash fortfarande king. Johnny Cash tänker ni. Javisst säger jag. I detta fallet gällde det dock likvida medel i form av kontanter.



Kommentarer
Postat av: Totally random huh?

What a pretty man purse you got there mate!

Just lovely!!!





So tell us, har du nån tatuering on your hot bodyyy?

2009-01-20 @ 23:44:30
URL: http://totallyrandomhuh.blogspot.com
Postat av: Janne L

Apropå att cash är kung och det enda rätta i många länder: Kontokortexperten och säkerhetsansvarig hos Svensk handel, Dick Malmlund, säger om kortanvändning i bl a Kroatien: "Om man klarar sig från skimming (= kopierad magnetremsa på kontokortet) här,ska man köpa en trisslott eller liknande direkt, för då har man en oerhörd tur!"

Så är det. Jag har blivit drabbad både i Kroatien, Bulgarien, Rumänien och ett flertal asiatiska länder. Fast det är jobbigt med kontanter i vissa lägen gör jag numer allt för att undvika jättestrulet, och en hel del pengar i sjön, som skimmingen för med sig. Lycka till med säkerhetstänkandet och handbollen! Kul att kolla er!

2009-01-20 @ 23:50:21
Postat av: Janne L

Apropå att cash är kung och det enda rätta i många länder: Kontokortexperten och säkerhetsansvarig hos Svensk handel, Dick Malmlund, säger om kortanvändning i bl a Kroatien: "Om man klarar sig från skimming (= kopierad magnetremsa på kontokortet) här,ska man köpa en trisslott eller liknande direkt, för då har man en oerhörd tur!"

Så är det. Jag har blivit drabbad både i Kroatien, Bulgarien, Rumänien och ett flertal asiatiska länder. Fast det är jobbigt med kontanter i vissa lägen gör jag numer allt för att undvika jättestrulet, och en hel del pengar i sjön, som skimmingen för med sig. Lycka till med säkerhetstänkandet och handbollen! Kul att kolla er!

2009-01-20 @ 23:54:44
Postat av: Dicken kan ta sig

Hela mitt liv har jag använt VISA och bankomater i Kroatien utan att drabbas av något sådant. Jag måste ha mest tur i världen...

2009-01-21 @ 19:59:17
Postat av: B.Plast

Hej, sjukt snygg väska alltså. Jag älskar också att fynda en massa när vi är ute och reser med laget. (alla i mitt lag blir typ värsta irriterade på mig och säger att jag är utseendefixarad men so what) Jag tycket du gör en härlig insats i EM. Jag menar någon måste ju blogga om shoppingfynden också?

Take Care.

Burre

2009-01-23 @ 17:20:41
Postat av: rachel

grym väska så härligt att du bloggar om alla dina fynd älskar o läsa om dom :D fortsätt med de!!

kul att du spela bra du e min favorit ;) jag gillar ditt höga skott när du får upp armen!

kommer du fortsätta blogga efter vm?? då har du ivarje fall en läsare ;)

lycka till i matchen imorn snygging

2009-01-25 @ 19:41:02
URL: http://tv4.se
Postat av: Hanna

Cash is king!

2009-01-28 @ 11:25:07
URL: http://estherochjag.blogspot.com
Postat av: Anonym

40 % dicounte... Fejk kallas det!!!

2009-02-07 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0